Garancia
A regenerált részecskeszűrőkre az átadás napjától számított 12 hónapra, vagy 100000km-re érvényes garanciát biztosítunk.
*** FIGYELEM *** FONTOS**
MIELŐTT BEÉPÍTENÉ A REGENERÁLT RÉSZECSKESZŰRŐT, GONDOSAN TISZTÍTSA MEG A KATALIZÁTORT
HOGYAN?
INDÍTSA BE A MOTORT ÉS VÁRJON 5 PERCET MIELŐTT MEGKEZDENÉ A RÉSZECSKESZŰRŐ BEÉPÍTÉSÉT.
Garanciális feltételek
A garancia nem érvényesíthető az alábbi helyzetekre visszavezethető meghibásodások esetén:
- nem megfelelő műszaki állapotú motor (az időszakos karbantartások és az alkatrészcserék elmaradása)
- Módosított (és ebből következően nem gyári állapotú) vezérlőegység
KATALIZÁTORRAL EGYBEÉPÍTETT (MONOBLOKK) RÉSZECSKESZŰTŐ ESETÉN MINDKÉT RÉSZEGYSÉGET REGENERÁLNI SZÜKSÉGES.
A VIDauto Kft. a garancialevél kiállítását megelőzően a fentiekben leírt üzemállapotokat nem vizsgálja, azonban fenntartja a jogot e vizsgálatok, a garancia érvényesítésére vonatkozó igény esetén való elvégzésére.
OLVASSA EL FIGYELMESEN
A főbb működési rendellenességek és az azokat kiváltó okok: A részecskeszűrő-eltömődés paraméter egy, a motor vezérlőegysége által végzett fiktív számítás eredménye. A vezérlőegység, amennyiben a számítás során hibát észlel, a rendszerben hibajelet okoz.
Szokványosan előforduló működési rendellenességek az alábbiak:
- a termosztát helytelen működése: ez a probléma nagy mennyiségű füstképződéssel jár és a részecskeszűrőben felhalmozódott részecskemennyiség a vezérlőegység általi hibás (alacsonyabb értékű) mérést okoz. Ez a többletként jelentkező és a vezérlőegység által nem beszámított szennyezőanyag-mennyiség ellentmondást (és ebből következően hibajelet ) generál a vezérlőegység által számított szennyezőanyag-mennyiség és az eltömődés által okozott kivezetési ellennyomás-érték között és a motorhibát jelző lámpa ebből következő kigyulladását okozza.
- A légtömegmérő általi helytelen olvasás: a légtömegmérő hibás működése az EGR szelep nagyobb nyitására visszavezethető jelentős füstképződéssel jár, füstgáz visszaáramlás mellett.
- az injektorok rendellenes működése: a befecskendezési idők korrekciós tényezőjének helyzeten értéke jelentős részecske képződést vált ki és ellehetetleníti az fedélzeti regenerálási folyamat végrehajtását.
- olaj a szívósorban : a szívósor belső felületén lerakodó olajfátyol megléte a dízelmotorok esetén szokványos jelenség, jelentős mennyiségű olaj azonban problémára utal, melynek okai az alábbiak lehetnek:
- túl magas olajszint
- olajszivárgás az égéstérben
- A turbófeltöltő hiba
- A turbófeltöltő meghibásodása: a turbófeltöltő meghibásodása különböző, a részecskeszűrő működésére kiható jelenségeket generálhat:
- olaj a turbófeltöltő kimeneténél
- a maximális túladagolási nyomás elérésének elmaradása
- túlzott válasz-késleltetés a gyorsítás során
- Az EGR szelep meghibásodása: az EGR szelepet érintő hibák a legnehezebben diagnosztizálhatóak közé tartoznak. Az EGR szelep meghibásodása a gépjárműben jelentős füstkibocsátással jár, a vezérlőegység általi ellentmondásos mérések (és a motorhiba jelzés ebből következő kigyulladása) mellett.
- páralecsapódás: a részecskeszűrő belsejében kondenzvíz-felhalmozódás előfordulhat. Ez alacsony futásteljesítményű gépjárművek esetén is jelentkezhet. A kondenzvíz jelenléte a differenciál nyomásérzékelő általi hibás olvasást eredményezhet.
- olajszivárgás a szelepvezetőknél: az égéstérben jelentkező esetleges olajszivárgás a rendellenesen működő motor által termelt és a vezérlőegység által nem észlelt részecske mennyiség-értékek emelkedésével jár.